Wydział
  • O Wydziale
  • Władze Wydziału
  • Struktura
  • Pracownicy
  • Administracja
  • Dziekanat
  • Pełnomocnicy Dziekana
  • Rada Wydziału
  • Komisje Wydziałowe
  • Infrastruktura
  • Wirtualny spacer
Sprawy organizacyjne
  • Podział roku akademickiego
  • Zarządzenia Dziekana
  • Rezerwacja i dostęp do sal
  • Bezpieczeństwo
  • Organizacja wydarzeń
  • Gadżety wydziałowe i materiały drukowane
  • Logotypy i identyfikacja wizualna
  • Parking pracowniczy
  • Zgłoszenie usterki
Studiuję na Filologicznym
  • Poradnik nowego studenta
  • Plany zajęć
  • Samorząd Studencki
  • Koła naukowe
  • WiFi
  • Parking studencki
  • Stypendia i pomoc materialna
  • Wsparcie osób z niepełnosprawnościami
  • Koordynatorzy kierunkowi
  • Oferty pracy dla studentów
  • Rezerwacja sali
Rekrutacja i kształcenie
  • Nasze kierunki
  • Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych
  • Studia podyplomowe
  • Mikropoświadczenia
  • Egzamin z języka polskiego jako obcego
  • Programy wymiany i mobilności
  • Jakość kształcenia
  • Raporty samooceny
  • Programy studiów i sylabusy
  • Proces dyplomowania
Nauka i badania
  • Biuro ds. Projektów
  • Konferencje naukowe
  • Stopnie i tytuły naukowe
  • Publikacje i czasopisma wydziałowe
Współpraca
  • Dla szkół
  • Dla mediów
  • Dla pracodawców
  • Wynajem przestrzeni
  • Kontakt
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa studencka
  • Strefa kandydacka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Strefa doktorancka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Sklep UŁ
  • Biblioteka Wydziału Filologicznego
  • Biblioteka UŁ
  • Poradnia językowa
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Dostępność
  • Wydział
    • O Wydziale
    • Władze Wydziału
    • Struktura
    • Pracownicy
    • Administracja
    • Dziekanat
    • Pełnomocnicy Dziekana
    • Rada Wydziału
    • Komisje Wydziałowe
    • Infrastruktura
    • Wirtualny spacer
  • Sprawy organizacyjne
    • Podział roku akademickiego
    • Zarządzenia Dziekana
    • Rezerwacja i dostęp do sal
    • Bezpieczeństwo
    • Organizacja wydarzeń
    • Gadżety wydziałowe i materiały drukowane
    • Logotypy i identyfikacja wizualna
    • Parking pracowniczy
    • Zgłoszenie usterki
  • Studiuję na Filologicznym
    • Poradnik nowego studenta
    • Plany zajęć
    • Samorząd Studencki
    • Koła naukowe
    • WiFi
    • Parking studencki
    • Stypendia i pomoc materialna
    • Wsparcie osób z niepełnosprawnościami
    • Koordynatorzy kierunkowi
    • Oferty pracy dla studentów
    • Rezerwacja sali
  • Rekrutacja i kształcenie
    • Nasze kierunki
    • Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych
    • Studia podyplomowe
    • Mikropoświadczenia
    • Egzamin z języka polskiego jako obcego
    • Programy wymiany i mobilności
    • Jakość kształcenia
    • Raporty samooceny
    • Programy studiów i sylabusy
    • Proces dyplomowania
  • Nauka i badania
    • Biuro ds. Projektów
    • Konferencje naukowe
    • Stopnie i tytuły naukowe
    • Publikacje i czasopisma wydziałowe
  • Współpraca
    • Dla szkół
    • Dla mediów
    • Dla pracodawców
    • Wynajem przestrzeni
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa studencka
  • Strefa kandydacka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Strefa doktorancka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Sklep UŁ
  • Biblioteka Wydziału Filologicznego
  • Biblioteka UŁ
  • Poradnia językowa
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Dostępność

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • poczta
  • kalendarz akademicki
  • pracownicy
  • Kolegium dziekańskie
zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr

Agata Handley

STANOWISKO:
Adiunkt/Assistant Professor
Zakład Literatury i Kultury Brytyjskiej, Wydział Filologiczny
e-mail: agata.handley@uni.lodz.pl
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • ORCID
  • scopus
  • web-of-science
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

Adiunkt/Assistant Professor

Zakład Literatury i Kultury Brytyjskiej

Stanowisko naukowo-dydaktyczne

Działalność naukowa: badania w zakresie literaturoznawstwa oraz nauk o kulturze, praca w zespole redakcyjnym czasopisma naukowego Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culturehttps://www.czasopisma.uni.lodz.pl/textmatters

Działalność dydaktyczna: seminaria i wykłady z literatury brytyjskiej, kultury brytyjskiej i pisania akademickiego


Biogram

https://orcid.org/0000-0001-9315-9165


Agata Handley (Dr) jest adiunktem w Instytucie Anglistyki UŁ i pracownikiem Zakładu Kultury i Literatury Brytyjskiej. Jej główne zainteresowania badawcze to współczesna poezja brytyjska ze szczególnym uwzględnieniem kultury północnej Anglii, intermedialność i studia nad pamięcią. Od 2011 roku jest członkiem zespołu redakcyjnego czasopisma naukowego Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culture. Jej książka Constructing Identity: Continuity, Otherness and Revolt in the Poetry of Tony Harrison została opublikowana nakładem wydawnictwa Peter Lang w 2016 roku (wydanie drugie, uzupełnione ukazało się w 2021) Jest autorką artykułów i uczestniczką projektów podejmujących tematykę literaturoznawczą i kulturoznawczą. Uczy literatury i kultury brytyjskiej oraz pisania akademickiego. Interesuje się innowacyjnymi metodami kształcenia, m.in. nauczaniem projektowym i metodą “Mantle of the Expert”, która zakłada wykorzystanie technik teatralnych w nauczaniu. Aktualnie jej praca naukowa koncentruje się zagadnieniach związanych ze współczesnym rozumieniem ekfrazy w anglojęzycznej literaturze i intertekstualnością w wideoklipie.



Zainteresowania


Osiągnięcia


Udział w projektach (od 2014)/ Project participation (after 2014)

Wielka Wojna: W Rocznicę Wybuchu: Projekt Fundacji Współpracy Polsko Niemieckiej (The Great War: On the Anniversary of the Commencement of War: The Project of the Foundation for Polish-Austrian Cooperation) 00488/2014/TM. Role: wykonawca/ research team member 2014-16.

Heritage, Community Traditions, and Identity in Birmingham (Lost Communities History Project) Funded by Heritage Lottery Fund. Partners: Newman University, George Dixon Academy, Calthorpe School, Al Hijrah School, Perry Beeches Academy II, Kingshurst Academy; Project Number: YR-15-03890. Role: consultant, 2015-17.

Developing Innovative Teaching Strategies to Improve Entrepreneurial Skills and Enhance Performance of Disadvantaged Learners and Facilitate Integration in Schools (Mantle of the Expert Method Project), ERASMUS + Project Number: 2016-1-UK01-KA201-024591. Role: project liaison and events organiser, 2016-18.

Developing Entrepreneurial Education: The “Commission” Model of Education. Associate Partner: University of Lodz; ERASMUS + Project Number: 209-1-UK01-KA201-062133. Role: project coordinator, 2019-21.

Word, Sound and Image: Intertextuality in Music Videos Project Number: 2019/33/B/HS2/00131 Leader: University of Lodz; financed by National Science Centre in Poland. Role: wykonawca/ research team member, 2020-22/23

Developing Entrepreneurial and Digital Education: The ‘Rolling Role’ Model of Teaching. Full Partner: University of Lodz; ERASMUS + Project Number: 2020-1-UK201-079074. Role: project coordinator, 2020-22/23

Współorganizacja konferencji/ Conference Co-organization

8.10.2021 – 10.10. 2021 Dorothy Heathcote Now Conference 2021, Birmingham City University, The University of Lodz (Birmingham, UK and online).

11.11.2022-13.11.2022 Dorothy Heathcote Now Conference 2022; Organizers: University College London, The University of Lodz; (London, UK and online)

Inne/Other:

Visiting Scholar at Newman University, Birmingham, UK. September 2017-June 2018.

Wybrane publikacje (od 2016)/ Selected Publications (after 2016)

Książki/ Books

  1. Constructing Identity: Continuity, Otherness and Revolt in the Poetry of Tony Harrison. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2016.
  2. Constructing Identity in the Poetry of Tony Harrison (Revised and Expanded Edition) Frankfurt am Main: Peter Lang, 2021.


Wybrane Artykuły i Rozdziały w Monografiach/ Selected Articles and Book Chapters

  1. “On (Not) Being Milton: Tony Harrison’s Liminal Voice.” Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culture 6 (2016): p. 276-90.
  2. “The Wasteland: An Analysis of the Poem’s Title.” Old Masters in New Interpretations: Readings in Literature and Visual Culture. Ed. Anna Kwiatkowska. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2016.
  3. “Strange Meetings: The War Poetry of Tony Harrison and Wilfred Owen.” Beyond the Trenches: The Social and Cultural Impact of the Great War. Ed. Elżbieta Katarzyna Dzikowska, Agata G. Handley and Piotr Zawilski. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2017, p. 75-89.
  4. (co-author David Allen). “Being Human: Edward Bond’s Theories of Drama.” Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culture 7 (2017): 307-29.
  5. “Conjuring Ghosts of the Past: Landscapes and Hauntings in Jane Urquhart’s The Stone Carvers.” London Journal of Canadian Studies2 (2018): p. 5-21.
  6. “Human Metronome: Nostalgia and Mourning in Tony Harrison’s Work.” Once Upon a Time: Nostalgic Narratives in Transition. Ed. Niklas Salmose and Eric Sandberg. Stockholm: Trolltrumma Academia, 2018, p. 41-54.
  7. (co-author: David Allen). “The Most Photographed Barn in America: Simulacra of the Sublime in American Art and Photography.” Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culture 8 (2018): p. 365-85.
  8. “‘But what a place / to put a piano’: Nostalgic Objects in Robert Minhinnick’s Diary of the Last Man.” Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culture 9 (2019): p. 331-44.
  9. “The Unflinching Gaze: The Representation of Suffering in Tony Harrison’s Film Poetry.” Transmediation: Communication Across Media Borders. Ed. Niklas Salmose and Lars Elleström. Routledge, 2020, p. 77-96.
  10. “Representing Absence: Contemporary Ekphrasis in ‘Apesh-t’” Text Matters: A Journal of Literature, Theory and Culture 8 (2020): p. 119-134.
  11. “’Mimmo Perella Is No More:’ Cadaveric Imagery and Poetic Verse in Tony Harrison’s Film-Poem.” Literature and Media: Productive Intersections. Ed. Magdalena Cieślak and Michał Lachman. Peter Lang Publishing Group, 2021, p.81-96.
  12. “The Poet as Public Intellectual: Tony Harrison’s War.” British Journal of Educational Studies, 70:5 (2022): p. 627-645.
  13. (co-author: David Allen) “Ekphrasis in Disneyland: The Alice in Wonderland Ride (1958).” Discourses on Culture, 19:1 (2023): p.131-154.


Dyżury

Adiunkt/Assistant Professor

Zakład Literatury i Kultury Brytyjskiej

DYŻURY CYKLICZNE

WTOREK


18:30 - 19:30

Proszę o kontakt w celu zapisania się na konsultacje. Pokój 4.02.

 

Kontakt

Adiunkt/Assistant Professor

Zakład Literatury i Kultury Brytyjskiej

SECRETARY OFFICE (INSTITUTE OF ENGLISH STUDIES UNIVERSITY OF LODZ): 48-426-64-52

e-mail: agata.handley@uni.lodz.pl

www: https://www.czasopisma.uni.lodz.pl/textmatters

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Ikony mediów społecznościowych

Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
Ważne linki
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wydział Filologiczny UŁ
  • USOS
  • Portal Pracowniczy
  • Sklep UŁ

Instytut Anglistyki
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173, pok. 4.36
90-236 Łódź

anglistyka@uni.lodz.pl
tel. 42 665 5220, 42 665 5221

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności